Foto: Anoeska van Slegtenhorst

Drukbezocht Nieuw Nationaal Wilddiner

Maandag 8 oktober vond in restaurant De Echoput in Apeldoorn het Nieuw Nationaal Wilddiner plaats. Deze avond werd georganiseerd door de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging in samenwerking met De Echoput. Tijdens deze avond konden relaties van de beide organisaties kennismaken met de vele mooie producten die de natuur en het landschap bieden.

Eigenaar van De Echoput Karel Klosse en voorzitter van de Jagersvereniging Willem Urlings heetten de genodigden welkom. Urlings maakte van deze gelegenheid gebruik om bekend te maken dat wild een eigen keurmerk krijgt, Keurmerk Echt Wild. Dit moet consumenten helpen om echt wild makkelijker te herkennen. Als eigenaar van restaurant De Echoput dat wild al sinds de begintijd op het menu heeft staan, is het niet meer dan logisch dat De Echoput als eerste restaurant in Nederland het keurmerk ontving.

Tijdens de avond kregen de aanwezigen meerdere wildhapjes geserveerd en was er ruim gelegenheid tot netwerken.

Karel Klosse ontvangt uit handen van de voorzitter Willem Urlings het eerste keurmerk Echt Wild.

Peter Klosse (links) in gesprek met Roelof Hemmen.

Voorzitter Willem Urlings (rechts) in gesprek met Jaap van der Haar, voormalig landelijk bestuurder GroenLinks (midden).

Wilddiner 2018