Foto: Boudewijn Olthof

Wapenvergunningen tijdens coronacrisis automatisch verlengd – Reformatorisch Dagblad

Mensen met een wapenvergunning krijgen automatisch tijdens de coronacrisis een verlenging van een jaar. Dit geldt voor zowel sportschutters als jagers. Dit melden de KNSA (Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie) en de Jagersvereniging na overleg met de Nationale Politie.

Vanwege het coronavirus was het voor wapenverlofhouders en jachtaktehouders niet mogelijk om hun wapenverlof of jachtakte te verlengen op het politiebureau. Daarom krijgt iedereen die zijn wapenvergunning nog niet verlengd heeft een verlengingsbesluit. Met dit verlengingsbesluit wordt de geldigheidsduur van de akte of het wapenverlof verlengd tot 1 april 2021. De Jagersvereniging werkt deze week aan Duitse vertalingen van de verlengingen voor de jagers die in Duitsland jagen.

Lees het hele bericht op de website van het Reformatorisch Dagblad

Wapenvergunningen tijdens coronacrisis automatisch verlengd