Zijn er wettelijke mogelijkheden om een wapen buiten de kluis te drogen na een regenachtige jachtdag?

De wet voorziet helaas niet in de mogelijkheid om een wapen welke doornat is geworden na de jacht op kamertemperatuur te laten drogen buiten de kluis. U kunt daarom het beste het wapen zover mogelijk uit elkaar nemen (loop, voorhout, kolf) en in losse delen op een handdoek in de kluis te zetten, zodat het vocht in de handdoek loopt. Een ‘vochtvreter’ in de kluis kan daarbij goede diensten bewijzen.

Is uw vraag voldoende beantwoord? U kunt het bureau van de Jagersvereniging altijd bellen of mailen voor meer informatie.

De Jagersvereniging aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade van welke aard dan ook, ontstaan door het gebruik van de gepresenteerde informatie.