Wat moet ik doen als ik een vogel met een pootring vind of zie?

U heeft een geringde vogel waargenomen of gevonden. Als het gaat om een dode vogel is het gewenst dat u deze vondst meldt, zodat vogelonderzoekers deze waardevolle informatie beschikbaar krijgen voor hun onderzoek. Dit kan digitaal.

Maak een keuze uit de onderstaande mogelijkheden:

U kunt ook een terugmeldformulier downloaden, de gegevens invullen, en het formulier opsturen naar: Vogeltrekstation, Postbus 50, 6700 AB Wageningen

Let op: Stuurt u GEEN dode vogels op! Verwijder eventueel de ring en stuur deze op. Vermeld in dat geval ook altijd het ringnummer in de brief of op het formulier! Ringen verdwijnen regelmatig uit de envelop.

Vragen?

Weet u niet goed waar u de waargenomen ring moet melden of heeft u een vraag? Neem contact op met het Vogeltrekstation via email of telefoon: 0317 – 47 34 65

Is uw vraag voldoende beantwoord? U kunt het bureau van de Jagersvereniging altijd bellen of mailen voor meer informatie.

De Jagersvereniging aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade van welke aard dan ook, ontstaan door het gebruik van de gepresenteerde informatie.