Hoe is de jacht in Denemarken geregeld?

Net als in Nederland behoort in Denemarken het jachtrecht aan de grondeigenaar. Om in Denemarken te kunnen jagen, heeft men een Deense jachtakte nodig. Uw gastheer vraagt deze akte aan door een kopie van uw Nederlandse akte te sturen aan het Deense Bos en Natuuragentschap. U kunt deze akte (kosten 550 Dkr) ook zelf aan vragen door een kopie van uw Nederlandse akte met uw aanvraag te sturen aan Jagttegnskontoret, Skov- og Naturstyreisen, Haraldsgade 53, DK-2100 København. Tel.: + 45 39 47 24 24. Fax.: + 45 39 47 24 22  Ook is het mogelijk om een Deense jachtakte via het internet aan te vragen. Zie: http://eng.svana.dk/hunting/

Europese vuurwapenpas noodzakelijk

Denemarken behoort, net als Nederland tot de Europese Unie. Dat houdt o.a. in dat wanneer jagers met hun wapen naar dit land reizen, zij in het bezit dienen te zijn van een Europese vuurwapenpas (EVP). Dit EVP dient aangevraagd te worden bij de afdeling Korpscheftaken van politie die ook de Nederlandse jachtakte verstrekt en dient daar ook jaarlijks te worden verlengd. Het EVP toont aan dat u het wapen legaal bezit en is tevens uw vervoersbewijs voor de landen van de EU.

Meer informatie: Danmarks Jægerforbund Postbox 99 – Hojnæsvej 56, DK-2610 Rodovre Tel (+) 45 36 73 05 00 Fax (+) 45 36 72 09 11 info@jaegerne.dk of www.jaegerforbundet.dk

Is uw vraag voldoende beantwoord? U kunt het bureau van de Jagersvereniging altijd bellen of mailen voor meer informatie.

De Jagersvereniging aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade van welke aard dan ook, ontstaan door het gebruik van de gepresenteerde informatie.