Hoe is de jacht in Bosnië geregeld?

Bosnië heeft geen landelijke wapenwetgeving, zoals wij die in Nederland wel hebben. Wie in Bosnië een wapen voorhanden wil hebben om te jagen zal een vergunning moeten aanvragen bij de lokale politie van de woonplaats van de aanvrager. De provincie waarin een wapenvergunning wordt aangevraagd kan vervolgens eisen stellen aan de geldigheidsduur van het bevoegdheidsdocument om wapens en munities voorhanden te hebben. De regelgeving verschilt per provincie, zo heeft bijvoorbeeld een wapenvergunning in de provincies West-Herzegovina en Herzegovia-Neretva een voor onbepaalde geldigheidsduur.

Wij adviseren om contact te leggen met de jachthouder en/of lokale autoriteiten voor het aanvragen van een wapenvergunning om in Bosnië te jagen. Op deze wijze bent u ook op de hoogte van de plaatselijke wet- en regelgeving.

Voor meer informatie over jagen in Bosnië kunt u de Bosnische jagersvereniging benaderen via onderstaande gegevens:

Jachtvereniging van Herceg Bosna

Kneza Branimira 12.
PC Sivrić
88000 Mostar, Bosnië en Herzegovina

Tel.: + 387 36 318 477
Fax: + 387 36 318 478

www.lovakkisavez–hb.ba

Laatst gewijzigd: 2022

Is uw vraag voldoende beantwoord? U kunt het bureau van de Jagersvereniging altijd bellen of mailen voor meer informatie.

De Jagersvereniging aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade van welke aard dan ook, ontstaan door het gebruik van de gepresenteerde informatie.