Junior Jagers

De Junior Jagers vormen een enthousiaste groep jonge mensen met hart voor de natuur. Dit netwerk van jonge jagers is op diverse terreinen actief. Zo worden bijvoorbeeld schietwedstrijden georganiseerd, vinden er lezingen plaats, excursies en wildwandelingen plaats en helpen Junior Jagers mee met de natuurschoon- maakacties en andere werkzaamheden in de natuur. Op verschillende fairs en beurzen zijn de Junior Jagers actief bij de PR. Journalisten vragen soms gericht naar jonge jagers als woordvoerder voor onderwerpen die te maken hebben met faunabeheer. Daarnaast kunnen jongeren vaak WBE’s van dienst zijn met hun specifieke kennis, bijvoorbeeld van moderne ICT-toepassingen. En dat het soms een extra uitnodiging voor de jacht oplevert, is mooi meegenomen

Junior Jager worden?

Iedereen in de leeftijd van 18 t/m 35 jaar die lid is van de Jagersvereniging, hoort automatisch bij de sectie Junior Jagers. Dit is dus eigenlijk de jongerenafdeling. Je hoeft je er niet speciaal voor op te geven en er zijn geen extra kosten aan verbonden! Ook Junior Jagers worden ouder, dus nieuwe actievelingen zijn welkom. Voel je je aangesproken, heb je frisse ideeën, kun je een bijdrage leveren, wil je meer weten over de Junior Jagers of in contact komen met een werkgroep bij jou in de buurt, dan kun je contact opnemen via junior.jagers@jagersvereniging.nl

De mailadressen van de bestuurders van de commissie Junior jagers vindt u bij de bestuurdersinformatie op de provinciepagina’s.