Update vogelgriep – Verstoren watervogels verboden

Op maandagavond 14 november 20.00 uur heeft de staatssecretaris van Economische Zaken laten weten dat er aanvullende maatregelen worden genomen om de verspreiding van vogelgriep tegen te gaan. Een van de maatregelen die de staatssecretaris daarbij heeft afgekondigd is dat er geen jacht mag plaatsvinden op watervogels. Ook mag er niet gejaagd worden in een gebied waarbij er watervogels verstoord kunnen worden. Deze maatregel is direct van kracht geworden en geldt voor alle activiteiten van jagers. U vindt meer informatie in het nieuwsbericht op de website van het ministerie van Economische Zaken

Laurens Hoedemaker, directeur, en Reinier Enzerink, landelijk belangenbehartiger, hebben dinsdag een spoedoverleg met de staatssecretaris op het ministerie over dit onderwerp. Voor dit overleg zijn alle betrokken partijen uitgenodigd. De Jagersvereniging zal in ieder geval in het overleg nadrukkelijk kenbaar maken dat de jacht geen effect heeft op de verspreiding van het vogelgriepvirus.

Wij brengen u morgenmiddag – zodra wij meer duidelijkheid hebben – direct weer op de hoogte over de uitkomsten van het overleg.

Lees het volledige bericht van het Ministerie van Economische Zaken

Rijksoverheid.nl