Top 5 nieuwsitems Jagersvereniging 2016

Welke onderwerpen op onze website werden het best gelezen? Net als vorig jaar zetten we de top 5 voor u op een rijtje. Van de eerste aflevering van NL Jaagt tot aan de jager die een reekalfje redde.

1.  Tekst en uitleg Jagersvereniging over item knobbelzwanen EenVandaag
In februari verscheen er een uitzending van EenVandaag over knobbelzwanen. De tekst en uitleg met achtergrondinformatie is het best gelezen item van het jaar 2016.

2. Provincies, koester de jager!
De reactie van de Jagersvereniging, Provincies, koester de jager!, op een opiniestuk van het Limburgse lid van de Partij voor de Dieren staat op de tweede plaats. De Jagersvereniging maakt in het stuk korte metten met de onwaarheden die door de briefschrijver in het Nederlands Dagblad worden gespuid.

3. NL Jaagt – aflevering 1
De lancering van de eerste aflevering van ‘NL jaagt’ scoort hoog. De eerste uitzending besteedt aandacht aan de jaarlijkse reewildtelling, de bescherming van de kersenoogst, bejaging van kraaien en kauwen en de bereiding van een culinaire delicatesse: de spreeuw!

4. Opening van het jachtseizoen veroorzaakt weer veel discussie – RTV Oost
Na de opening van het jachtseizoen was onze eigen Bjorn van Veen te gast bij RTV Oost. Tijdens de uitzending gaat hij de discussie aan met Lia van Dijk, het Overijsselse lid van de Partij voor de Dieren.

5. Jager redt reekalfje nadat reegeit is aangereden – Hart van Nederland
Maandagavond 9 mei 2016 kreeg een jager een telefoontje. Er was een aanrijding met een drachtige reegeit. De reegeit was al dood, maar één van de twee bijna voldragen kalfjes bleek nog te leven. Over zijn inzet voor dit kalfje vertelt hij in Hart van Nederland. Dit is het vijfde best gelezen item op de website!