temp.
24°

Biotoopprojecten op de Kaart – 9 maart

Biodiversiteit in heel Nederland!
Op 9 maart wordt de nieuwe website Biotoopprojecten op de Kaart gelanceerd. Biotoopprojecten op de Kaart is een initiatief van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging. Door initiatieven vindbaar en zichtbaar te maken, hoopt zij mensen en organisaties die willen werken aan een hogere biodiversiteit in het Nederlandse landschap te stimuleren.

Vanaf 9 maart kan elke Nederlander in één oogopslag zien wat er in zijn of haar omgeving gebeurt om de biodiversiteit in het landschap te behouden of te verbeteren. Mensen en organisaties die zelf projecten uitvoeren, kunnen vanaf die dag heel makkelijk hun punt op de kaart zetten en laten weten hoe mensen uit de streek hier aan bij kunnen dragen.

U bent uitgenodigd!
Natuurlijk bent u vanwege uw betrokkenheid bij biodiversiteit, landschap en vrijwilligerswerk van harte welkom om de feestelijke lancering bij te wonen.
Nog niet aangemeld? Doe dat snel via: secretariaat@jagersvereniging.nl.

13.30 tot 14.00 uur: inloop

14.00 uur tot 15.00 uur: eerste deel mini-symposium

• Welkom – door de dagvoorzitter Vivienne van den Assem
  • Agenda en introductie – door Wim Grave, secretaris landelijk bestuur
  • Biodiversiteit ongezien: in de bodem en bij insecten – door Henk Siepel, prof. dr. Animal Ecology Radboud Universiteit
  • Landschappen en natuurgebieden: samenwerking loont – door Hank Bartelink, directeur van LandschappenNL
  • Natuur op het agrarisch bedrijf: in de praktijk moet het gebeuren – door Henk Davelaar, voorzitter Collectief Utrecht Oost

15.00 tot 15.30 uur: pauze

15.30 tot 16.00 uur: tweede deel mini-symposium

• Onthulling ‘Biotoopprojecten op de Kaart’

16.00 uur tot 17.30 uur: borrel met hapjes

Hoeve Groot Zandbrink
Postweg 2
3831 SE Leusden
www.grootzandbrink.nl

Parkeren kan gratis op het terrein!