Janneke Eigeman Communicatievrouw van het Jaar

Janneke Eigeman van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging is donderdagavond door Logeion verkozen tot Communicatievrouw van 2015. Eigeman wint de prestigieuze communicatieprijs vanwege haar inspirerende en gedegen aanpak van de verbetering van het imago van de jagersvereniging. De jury prees Eigeman omdat zij geloofwaardig is, mensen raakt en mensen meekrijgt. “Ze heeft een resultaat geboekt wat er wezen mag, met beperkte resources”, zegt juryvoorzitter Richard van der Eijk. Chris Janssen won de titel CommunicatieTalent 2015.

Persbericht: Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals

“We hebben de finalisten beoordeeld op de criteria impact, innovatie, inspiratie en individuele bijdrage. Eigeman heeft echt het verschil gemaakt. Door onderzoek naar maatschappelijk draagvlak én door te zorgen dat de jagers zich niet langer verstoppen en hun verhaal gaan vertellen”, aldus Van der Eijk. Eigeman neemt het stokje over van Ivar Nijhuis, die de prijs vorig jaar won. Lovende woorden had de jury ook voor de andere twee finalisten Reint Jan Renes (lector Hogeschool Utrecht, onderzoek gedragsbevordering veiligheid NAM) en Natalja Talitsch (gemeente Utrecht, Grand Départ Tour de France).

In Naturalis Biodiversity Center in Leiden werd donderdagavond onder leiding van dagvoorzitter Corine van Impelen ook het CommunicatieTalent 2015 verkozen. Deze prijs voor aanstormende talenten tot en met 30 jaar werd gewonnen door Chris Janssen (24), Social Media strateeg van #SAIL2015. De jury was unaniem lovend over Janssen. “Veel lef, oplossingsgericht, onbevangen, geloofwaardig en een presentatie met enig gevoel voor dramatiek”, aldus de jury. Janssen is er succesvol in geslaagd ook de jongere generatie bij het evenement Sail 2015 te betrekken. Ook de andere twee finalisten Steffie Hoeijmakers (mi68 waardecreatie) en Dennis Agusi (Philips) kregen complimenten voor de manier waarop ze hun case hebben gepresenteerd.

Radio 1:

Luister hier naar de reactie van Janneke op Radio 1