Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie (KNSA)

De Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie is de belangenbehartiger en de steunpilaar voor alle schietsportverenigingen en sportschutters in Nederland. De KNSA vertegenwoordigt de schietsport op nationaal niveau onder andere bij diverse overheden en ministeries (VWS, Veiligheid & Justitie, Defensie en Infrastructuur & Milieu) en de nationale sportkoepel NOC*NSF, binnen Europa bij de Europese Schietsport Federatie (ESC) en wereldwijd bij de Internationale Schietsport Federatie (ISSF) en de Muzzle Loaders Associations International Committee (MLAIC).

Samenwerking

De Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie waardeert de samenwerking met de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging omdat bij de belangenbehartiging, in het bijzonder daar waar het de wapenwetgeving in Nederland aangaat, met die samenwerking en de gezamenlijke belangen daarin een maximale synergie kan worden bereikt.

Web: www.knsa.nl