Foto: WBE Tubbergen

Jagers ruimen verbijsterende hoeveelheid afval op – Tubbergen Nieuws.nl

Jagers van de plaatselijke wildbeheereenheid Tubbergen (WBE Tubbergen) hebben afgelopen zaterdag 1.750 kilo aan zwerfvuil opgeruimd in het buitengebied (15.000 hectare) van de gemeente Tubbergen. Zo namen zij alvast het voortouw voor de landelijke schoonmaak dag, aanstaande zaterdag. De dag waarop velen in actie komen tegen zwerfafval. Het opruimen van het gebied is voor de jagers een jaarlijks terugkerende activiteit. “Wij voelen ons verantwoordelijk voor het gebied dat wij als jager beheren”, zegt Barend Wijman.

‘Groener dan groen’
Ben Dierink, bewoner in het buitengebied van Geesteren: ‘Ze reden hier gisteren met auto’s en aanhangers in het rond. Mannen met groene jassen. En ze zochten in sloten naar weggegooide rommel. Op houtwallen en in bossen naar rotzooi van mensen die op deze manier een paar cent probeerden uit te sparen. Dit zijn echte groene dames en heren… jagers. Met de laarzen in de blubber halen ze een blikje uit de sloot om te voorkomen dat het weer ergens in een wei belandt en op die manier vee kan verwonden. Complete plastic tuinsets slepen ze tussen de struiken weg. En dat doen ze niet omdat ze dat leuk vinden om te doen. Ze doen dit voor de natuur en het plezier dat ze aan die natuur beleven. En dus kunnen al die andere ‘groene’ clubjes daar best nog wat van leren.’

Lees het hele artikel

Tubbergen Nieuws.nl