Foto: Anoeska van Slegtenhorst

Jager of vuilnisman moet criminaliteit bestrijden op platteland van Lochem – De Stentor

Criminaliteit in het buitengebied blijkt ook in Lochem een probleem. Uiteraard heeft de politie een belangrijke taak als het gaat om veiligheid in het buitengebied. Maar in een buitengebied met de omvang als dat van Lochem is ieder extra oog een zegen. Daarom startten meerdere partijen deze week een samenwerking om zich in te zetten voor een veiliger platteland.

De komende drie jaar werken meerdere partijen samen om de criminaliteit in het buitengebied te bestrijden. Jagers, vuilnismannen, maar ook politie, brandweer en loonwerkers zijn betrokken in het samenwerkingsverband. Zij zijn namelijk de mensen die op afgelegen plekken komen.

Door korte lijnen tussen de verschillende partijen wil men voorkomen dat criminelen vrij spel hebben in het buitengebied van Lochem. Ook andere gemeenten hebben een soortgelijk samenwerkingsverband opgezet. In Bronckhorst bleek het project een groot succes.

Lees het hele bericht op de website van De Stentor

Jager of vuilnisman moet criminaliteit bestrijden op platteland van Lochem: ‘We zijn nu nog wat naïef’