Jagen tijdens corona

Checklist Nederland 21-01-2021

Wat mag je als jager wel en niet met de regels rond corona? Om haar leden te helpen, maakte de Jagersvereniging checklists. Wij verzoeken u om deze checklists ook te delen met mensen die geen toegang hebben tot het internet. Let op: Wanneer de richtlijnen veranderen, passen wij de checklist aan. Let daarom op de datum die er op staat!

De Jagersvereniging adviseert haar leden om de COVID-19 gedragsregels na te volgen. Het maximaal oprekken van de COVID-19 gedragsregels schaadt het maatschappelijke draagvlak voor de jacht, waardoor u op de langere termijn uw eigen belangen schaadt.

Meer informatie over corona in Nederland:

Checklist Duitsland

Nederland heeft op 3 november het reisadvies voor Duitsland bijgesteld naar kleurcode oranje. Dat betekent: alleen noodzakelijke reizen naar Duitsland. Reizigers vanuit Duitsland moeten in Nederland 10 dagen in quarantaine.

De afgelopen tijd hebben meerdere leden zich gemeld bij de Jagersvereniging met vragen over de mogelijkheden met jagen in Duitsland in de coronatijd. De Jagersvereniging heeft daarom een checklist gemaakt over jagen in Duitsland. Let wel: in de deelstaten Nedersaksen en Noordrijn-Westfalen zijn grensbewoners en andere bezoekers uit Nederland toegestaan – onder bepaalde voorwaarden – een kort bezoek te brengen om bijvoorbeeld te tanken of boodschappen te doen.