Jagen tijdens corona

Wat mag je als jager wel en niet met de regels rond corona? Om haar leden te helpen, maakte de Jagersvereniging checklists. Wij verzoeken u om deze checklists ook te delen met mensen die geen toegang hebben tot het internet. Let op: Wanneer de richtlijnen veranderen, passen wij de checklist aan. Let daarom op de datum die er op staat!

Checklist Nederland

Op 15 oktober opent traditioneel het jachtseizoen. Voor jagers kan dit doorgaan mits zij zich aan de gestelde regels houden. Bekijk hiervoor zorgvuldig het overzicht hieronder en houd alstublieft de komende tijd ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Zodra er wijzigingen plaatsvinden zullen wij u op de hoogte brengen.

Checklist Duitsland

De afgelopen tijd hebben meerdere leden zich gemeld bij de Jagersvereniging met vragen de mogelijkheden met jagen in Duitsland in de coronatijd. De Jagersvereniging heeft daarom een checklist gemaakt over jagen in Duitsland. Let wel: in de deelstaten Nedersaksen en Noordrijn-Westfalen zijn grensbewoners en andere bezoekers uit Nederland toegestaan – onder bepaalde voorwaarden – een kort bezoek te brengen om bijvoorbeeld te tanken of boodschappen te doen.