Jagersvereniging aanwezig op de Groene Dagen op 12, 13 & 14 juni

Ook dit jaar is de Jagersvereniging weer groots aanwezig op de Groene Dagen voor Jacht, Bos en Boom. Nieuw is dat wij samen met SBNL invulling geven aan onze stand. U bent alle dagen van harte welkom. Onze tent biedt ook dit jaar weer volop mogelijkheden om bij te praten met onze vereniging. Gewestvoorzitters, medewerkers van het bureau en vertegenwoordigers van de Commissie Junior Jagers en werkgroep Diana zijn aanwezig in onze stand.

Ideeënboom en fotohoek
Op een ludieke manier kunt u ideeën voor ‘laaghangend fruit’ voor de vereniging achterlaten aan de speciale boom. Wanneer uw idee wordt verkozen, nodigen wij u uit voor een gesprek op kantoor met de betrokken medewerkers om te bespreken hoe we uw idee handen en voeten kunnen geven. De Commissie Junior Jagers is alle drie de dagen op de stand aanwezig voor informatie over de Junior Jagers. Mensen van werkgroep Diana zijn aanwezig op vrijdag tussen 17.00 en 19.00 uur en zaterdag en zondag tussen 13.00 en 15.00 uur voor meer informatie over de activiteiten van de werkgroep. In de fotohoek kunt u – alleen of samen met andere leden – op de foto. De afdruk kunt u direct meenemen naar huis.

Lezingen
De Jagersvereniging verzorgt ook een deel van het lezingenprogramma in de ‘squashhal’, haar leden zullen hier ondermeer spreken over ecolgie en de jacht, wildplukken, nut en noodzaak van rasters, jagen met een steenarend en nog veel meer.

Symposium
Vrijdagmiddag organiseren we het symposium ‘Verantwoord beheren en benutten’ voor beslissingnemers in het Nederlandse landschap. Drie sprekers belichten hun visie op benutting van het landschap: Sylvo Thijsen, directeur van Staatsbosbeheer, Ellen Mookhoek, jager & verzamelaar en Laurens Hoedemaker, directeur Jagersvereniging. Meer hierover in het volgende nummer van De Jager.
De Groene Dagen zijn te bezoeken op vrijdag 12 juni van 13.00 uur – 21.00 uur, zaterdag 13 en zondag 14 juni van 10.00 uur – 18.00 uur.

Het is gezellig druk in de tent van de Jagersvereniging op de Groene Dagen

Meer informatie vindt u op de website van de Groene Dagen voor jacht, bos & boom