temp.
Foto: Anoeska van Slegtenhorst

Gastvrij Rotterdam 2017, PUUR koken met WILD

Eten uit de natuur, op hoog niveau

De Jagersvereniging en Euro-Toques Nederland hebben samen met de Cas Spijkers Academie wederom een wedstrijd uitgeschreven tijdens Gastvrij Rotterdam 2017. Op dinsdag 19 september koken vijf teams, bestaande uit twee jonge koks van de Cas Spijkers Academie en één junior-jager, met wild. Nederlands wild wordt ter plaatse geslacht en panklaar gemaakt, waarna de jonge koks het vlees verwerken in een amuse en een hoofdgerecht.

De deskundige jury, bestaande uit driesterrenchef Cees Helder, Pascal Jalhay (ooit de jongste tweesterrenchef), directeur van de Jagersvereniging Laurens Hoedemaker, wildslager Herman ter Weele en een culinair journalist, beoordelen het eindresultaat.

Gastvrij Rotterdam 2017 vindt van maandag 18 tot en met woensdag 20 september plaats in Ahoy, Rotterdam.

De kookwedstrijd PUUR koken met WILD, op dinsdag 19 september, begint om 11.00 uur op het demoplein van Euro-Toques (stand 636 in de Wine & Fine Food-hal).

De deelnemende junior-jagers zijn: Rixt Tanja, David Koster, Christian Nieuwenhuis, Michiel Stevens en Mathijs Joosten.

Herman ter Weele geeft tevens een demonstratie. Hij slacht een edelhert en verwerkt dit in porties. Het hertenvlees wordt daarna door diverse koks gebruikt op het kookpodium. Deze heerlijke hertengerechtjes worden tijdens Gastvrij Rotterdam uitgedeeld aan de bezoekers.

De route naar Gastvrij Rotterdam vindt u hier:

Gastvrij Rotterdam 2017