Foto: Robert Jan Asselbergs

Ganzentelling 21 juli 2018 – diverse media

Afgelopen zaterdag 21 juli heeft de landelijke zomerganzentelling plaatsgevonden. Ruim 3300 jagers, vogelaars en andere vrijwilligers hebben meegedaan aan deze telling om de aantallen ganzen in Nederland in kaart te brengen. Tellingen van zomerganzen zijn belangrijk om per provincie en landelijk vast te stellen hoe de ontwikkeling van de zomerganzen populaties verloopt.

HP de Tijd
Niet alleen vogelaars trekken het land in om te genieten van zeldzame vogels, ook de ganzentellers van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging spotten graag diverse vogelsoorten. Het grote verschil: aan de hand van de jaarlijkse telresultaten wordt bepaald op hoeveel ganzen er mag worden gejaagd. “Maar je gaat niet als Rambo lopen knallen, ondanks dat de mensen dat nog wel eens willen denken.” (Lees hier het hele bericht)

Omroep Brabant
Leden van de wildbeheereenheid de Biesbosch hebben zaterdag 21 juli bij de landelijke zomerganzentelling in de Noordwaard Polder meer dan 4000 ganzen geteld. (Lees hier het hele bericht)