Foto: Anoeska van Slegtenhorst

Eendenkorven in de media

Om een bijdrage te leveren aan de toename van de wilde eend plaatsen jagers al decennia lang broedkorven voor de wilde eend. Het doel hiervan is het verhogen van het nestsucces van de soort. Het vlechten van broedkorven is dan ook van oudsher een ambacht wat veel jagers beoefenen. In dit artikel zijn alle media-uitingen in 2020 rondom jagers en eendenkorven gebundeld.

Jagers Krimpenerwaard plaatsen broedkorven voor wilde eend – Ijssel en Lekstreek 19/03
Op 7 maart plaatsten jagers uit de Krimpenerwaard broedkorven voor wilde eenden. Deze broedkorven, die bijna allemaal door jagers zelf gemaakt en geplaatst worden, bieden de wilde eend bescherming tegen predatie.

Bekijk het originele bericht

Wildbeheereenheid Skarsterlân e.o wil met eendenkorven nestsucces kuikens vergroten – Zuid-Friesland & Jouster Courant 09/03
De lokale jagersvereniging in Skarsterlân (Wildbeheereenheid Skarsterlân e.o.) heeft vrijdag een broedkorf geschonken aan al haar honderdvijftig leden. Deze broedkorven, die bijna allemaal door jagers zelf gemaakt en geplaatst worden, bieden de wilde eend bescherming tegen roofdieren.

Plaatsing korven voor de wilde eend – Tubantia 13/02
Leden van de Wildbeheereenheid Noordoost-Twente hebben de afgelopen weken broedkorven geplaatst voor de wilde eenden. De korf biedt eenden bescherming tegen predatoren als vossen en kraaien.

Klik op de afbeelding voor volledige grootte

Broedkorven moet wilde eend beschermen tegen roofdieren – De Noordoostpolder 10/02
Twaalf jagers uit Flevoland plaatsten zaterdag ruim 30 broedkorven voor wilde eenden in de Noordoostpolder. Deze broedkorven, die bijna allemaal door jagers zelf gemaakt en geplaatst worden, bieden de wilde eend bescherming tegen roofdieren.

Broedkorven moet wilde eend beschermen tegen roofdieren – Flevopost 10/02

Jagers plaatsen dertig nieuwe eendenmanden – Omroep Flevoland 08/02
Jagers van de Wildbeheereenheid Flevoland heb dertig nieuwe eendenkorven geplaatst. De eendenkorven zijn nodig als bescherming tegen roofdieren.