Presentaties

Voor presentaties over jagen en de Jagersvereniging ontwikkelde de Jagersvereniging verschillende presentaties.

Presentatie of spreekbeurt – Jager in de klas

Geef je een spreekbeurt over jagen? Of verzorg je gastlessen voor kinderen in het basisonderwijs? Dan is deze presentatie voor jou gemaakt.

De presentatie gaat in op de meest belangrijke vragen als: hoe word je een jager en waarom jaagt een jager? Ook laat de presentatie zien wat jagers allemaal buiten doen. Aan het einde is een quiz.

Hier kunt u een handleiding voor het geven van deze presentatie openen.

>  Download de presentatie jager in de klas

Presentatie Eten uit het landschap

Eten uit het landschap is vanzelfsprekend en duurzaam. Iedereen doet het en Nederlanders zijn er – meer dan ooit – bewust mee bezig. 56% van de Nederlanders is voorstander van het duurzaam eten van wild uit het Nederlandse landschap. De presentatie geeft meer inzicht over dit onderwerp.

>  Download de presentatie Eten uit het landschap

Standaardpresentatie ‘Jagen in Nederland’

Met deze PowerPoint kunt u uw publiek antwoord geven op vragen als: ‘Waarom jaagt een jager? Wie is de Nederlandse jager? Wat betekenen jagers voor het Nederlandse landschap?’

>  Download de presentatie 'Jagen in Nederland'

Presentatie ‘Waarde van de Jager’

In Nederland zijn ruim 27.000 jagers actief in het buitengebied met beheren, beschermen en benutten. De vrijwillige tijdsinzet die zij daarbij leveren is gelijk aan 13.000 FTE op jaarbasis. Als deze uren worden gekapitaliseerd en de uitgaven van jagers daarbij worden opgeteld, is er sprake van een economische bijdrage van bijna € 604 miljoen. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Waarde van de jacht’, uitgevoerd door CLM Onderzoek en Advies.

Als u over dit onderzoek een presentatie wil geven kunt u deze hier downloaden.

>  Download de presentatie 'Waarde van de Jager'