temp.
19°

Jeugd

Jagers zijn echte natuurmensen. Ze zijn het liefst buiten en omdat ze zoveel buiten zijn, weten ze ook veel over de natuur in hun omgeving. Ze werken samen met boswachters, boeren, politie en andere mensen.

Met een jager mee de natuur in, of samen met andere kinderen speuren naar sporen van dieren. De natuur is vol met avontuur, er is zoveel te ontdekken!

Gedrukte materialen in grote hoeveelheden? Stuur een mail naar info@jagersvereniging.nl

Wild!

Wild! is een eenmalige, gratis uitgave van De Jagersvereniging. Het blad staat vol met informatie, activiteiten en spelletjes voor kinderen van de basisschoolleeftijd. Voor leden is het blad ook via de Vereniging te bestellen.

>  Gratis: download Wild!

Presentatie of spreekbeurt – Jager in de klas

Geef je een spreekbeurt over jagen? Of verzorg je gastlessen voor kinderen in het basisonderwijs? Dan is deze presentatie voor jou gemaakt.

De presentatie gaat in op de meest belangrijke vragen als: hoe word je een jager en waarom jaagt een jager? Ook laat de presentatie zien wat jagers allemaal buiten doen. Aan het einde is een quiz.

Hier kunt u een handleiding voor het geven van deze presentatie openen.

>  Download de spreekbeurt over jagen

Kindersticker

Voor activiteiten waar kinderen aanwezig zijn of voor gastlessen op de basisschool zijn nieuwe kinderstickers aanwezig om uit te delen. Vraag ze aan via onze receptie: info@jagersvereniging.nl

Bouwplaat Ree

Wist je dat reeën echte snoeperds zijn?

Bouwplaat Haas

Wist je dat jagers de oren van een haas ‘lepels’ noemen? En poten ‘lopers’?

Bouwplaat wilde eenden

Wist je dat er in Nederland meer dan 15 wilde eendensoorten zijn? jagers kennen ze allemaal uit hun hoofd!

Poster – Jaar uit het leven van de jager

Jagers zijn het hele jaar buiten bezig. Op de jaarposter van de jager kun je precies zien wat jagers allemaal doen. Sabien en Raoel vertellen ook waarom jagers dat doen.

>  Download de poster

Met kinderen een bijenhotel maken – draaiboek

Een jager heeft oog en aandacht voor de natuurlijke omgeving. Met deze activiteit geven we dit aspect aandacht en leveren de deelnemers een actieve bijdrage aan deze doelstelling. Na deze activiteit weten de deelnemers meer over het gedrag van bijen, begrijpen ze de positie van de bijen in het ecologische systeem en leveren ze zelf een bijdrage door voor goede nestgelegenheid te zorgen.

>  Download het draaiboek

Camouflagehut maken met kinderen – draaiboek

Met deze activiteit leren de kinderen dat ze kunnen observeren zonder dieren te verstoren. Ze komen meer te weten over de verschillende diersoorten die in hun omgeving leven. Ze begrijpen het belang van goede veldkennis en observatie. En ze kunnen zelf een goede observatie hut maken.

>  Download het draaiboek