Laatst bijgewerkt 21 dec 2018

Dossier:
Provinciale Statenverkiezingen 20 maart 2019

20 maart 2019 gaan de Nederlanders weer naar de stembus voor de Provinciale Statenverkiezingen. Een belangrijke mijlpaal voor alle mensen die samen het Nederlandse buitengebied vormgeven. Ons landschap is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Zo gaat het met een aantal diersoorten zoals ganzen, reeën en zwijnen extreem goed, terwijl weide- en akkervogels dreigen te verdwijnen. Onze agroproductie loopt wereldwijd voorop in kwaliteit en veiligheid, maar de biodiversiteit op het boerenland staat onder druk.

Steeds meer Nederlanders willen wild eten en de Nederlandse overheid doet een steeds groter beroep op de vrijwillige jagers voor de uitvoering van haar beleid. Tegelijkertijd trekt zij het toezicht uit het buitengebied terug, waardoor de georganiseerde criminaliteit in het buitengebied hand over hand toeneemt.

Nieuwsberichten

Informatie over Jagen