Foto: Jan ter Braak

Dode wolf gevonden langs N343 bij Kloosterhaar – De Telegraaf

Jong mannetje

De doodgereden wolf die vanochtend werd gevonden op de N343 bij Kloosterhaar is een mannetje van een jaar of drie. Dat stelt Hugh Jansman van de Wageningen Universiteit. Hij deed vanochtend onderzoek op de locatie. ,,Aan de verwondingen te zien was de wolf waarschijnlijk op slag dood. Gelukkig maar.’’

Wolven in Nederland

Volgens Leo Linnartz van Wolven in Nederland loopt het aantal meldingen over wolven in Nederland op. „Dit is de derde melding deze herfst. In september beet een wolf twee schapen dood in Groningen en in oktober is een wolf gesignaleerd op de Veluwe.”

Foto’s van de wolf

Eén van onze leden (Jan ter Braak) werd als BOA (Buitengewoon Opsporings Ambtenaar) ter plaatse geroepen nadat de melding van de dode wolf binnenkwam. Hij maakte deze foto’s:

Trend

De wolf komt waarschijnlijk uit Duitsland, aangezien de plek van het ongeval slechts enkele kilometers van de Duitse grens ligt. „Deze nieuwe melding past duidelijk in een trend waarbij wolven steeds vaker Nederland bezoeken vanuit de Duitse regio Niedersachsen, waar veel roedels leven”, aldus Leo Linnartz.

de N343 bij Kloosterhaar

Verder lezen in De Telegraaf:

Telegraaf.nl