De Europese Federatie van Verenigingen voor Jacht en Natuurbeheer (FACE)

De Europese Federatie van Verenigingen voor Jacht en Natuurbeheer (FACE) is sinds 1977 de vertegenwoordiger van inmiddels ruim 7 miljoen Europese jagers. Dit maakt FACE het grootste democratisch vertegenwoordigende orgaan voor jagers ter wereld.

FACE verbindt de instellingen van de Europese Unie met de vertegenwoordigers van duurzame jacht en natuurbehoud in Europa. Het doel: het behouden van duurzame jacht in heel Europa.

FACE organiseert regelmatig evenementen in het Europees Parlement, biedt kansen om jagers en EU-beleidsmakers direct met elkaar in contact te brengen en neemt deel aan verschillende officiële expert- en adviesgroepen binnen de Europese Commissie.

FACE is actief in:

• natuurbescherming
  • natuurbehoud
  • multilaterale milieuovereenkomsten voor nationaal en regionaal beleid
  • dierenwelzijn
  • verbetering van controle op vuurwapens en munitie
  • het behoud van traditionele jachtmethoden & culturen

Deze grote verscheidenheid aan activiteiten is representatief voor het belang en de breedte van de invloed van de EU. Het FACE-secretariaat speelt daarop in door te zorgen voor een geïntegreerde aanpak, in nauwe samenwerking met de FACE-leden om ervoor te zorgen dat de juiste informatie de juiste besluitvormers op het juiste moment bereikt – alles voor de toekomst van de jacht.

Download hier de Nederlandstalige folder van FACE