Daar komen de vrouwen! Het is dringen bij de jachtopleiding – Omroep Gelderland (Radio en TV)

Meer en meer mensen schrijven zich in voor een jachtopleiding. Met name vrouwen en jongeren weten de weg te vinden naar de cursussen. In Gelderland starten begin november lessen in Almen, bij Zutphen en Zoelen, bij Buren.

Op elke locatie is plaats voor 50 deelnemers, maar er zijn nog maar een paar plekken vrij. Bjorn van der Veen, woordvoerder van de Jagersvereniging: ‘Jagen is populair. Dat komt doordat mensen willen weten waar hun vlees vandaan komt. Ook wordt buiten koken populairder en koken mannen vaker. Dat zien wij dan weer terug in de cijfers van aanmeldingen voor de cursussen’.

Om te mogen jagen organiseert de Stichting Jachtopleidingen Nederland jaarlijks verschillende cursussen. Om te kunnen jagen in Nederland is het jachtdiploma een wettelijk vereiste.

De jachtopleiding van de SJN, die jaarlijks wordt gegeven en start in november 2016, biedt plaats aan 900 cursisten. Op dit moment zijn bijna alle opleidingsplaatsen bezet. Van de inschrijvers is de helft jonger dan 36 jaar, ruim 14% is vrouw. De cursus wordt op 18 plaatsen in Nederland gegeven.

Lees het hele nieuwsbericht op Omroep Gelderland

OmroepGelderland.nl