Foto: Anoeska van Slegtenhorst

CDA te gast in jachthut op de Hummelose hei – De Jager #16

Maandagmiddag 31 oktober staat de herfstzon al laag boven de bomen als Jaco Geurts (CDA-Kamerlid en woordvoerder Natuur) en Annie Schreijer-Pierik (secretaris-generaal van de intergroep Biodiversiteit, Jacht en Platteland in het Europarlement) worden ontvangen in de jachthut van de jachtcombinatie op de Hummelose hei.

Samen met jachthouder Chuck van de Vlasakker, jachtopzichter Henk Reinders en melkveehouder Henk Oosterink praten directeur Laurens Hoedemaker en landelijk belangenbehartiger Reinier Enzerink met deze CDA-afvaardiging over jacht, natuur en landbouw in het Nederlandse landschap. Het verkiezingsprogramma voor de Kamerverkiezingen in 2017, waarin het CDA zich nadrukkelijk uitspreekt voor meer ruimte en minder regels voor de Nederlandse jagers, levert de nodige gespreksstof. Evenals de laarzenacties van boeren die duidelijkheid eisen over de mestwetgeving.

Jaco Geurts over het verkiezingsprogramma van het CDA: ‘Wij zijn duidelijk in onze doelstellingen: boeren kunnen laten boeren, jagers laten jagen. De Nederlandse jager mag geen schietknecht van de terreinbeherende organisaties worden, en ook geen boekhouder van de overheid.

Meer weten over de belangenbehartiging door de Jagersvereniging? Bekijk ons dossier belangenbehartiging