Foto: Tonny van Duren

Bizar ongeval op snelweg in Boxmeer: Vrachtwagen rijdt zich stuk op edelhert – Brabants Dagblad

Een vrachtwagen vanuit Nijmegen is op 31 juli op de A73 op een edelhert gereden. De vrachtwagen knalde op het bijna 200 kilo zware beest en kon daarna niet verder rijden.

(…)

Waar komt het edelhert vandaan? Voor zover bekend zitten de edelherten alleen in het Groene woud (tussen Best en Liempde), in Limburg en op de Hoge Veluwe. Daar verblijven ze in een afgezet gebied. Zou het dier dan van een particulier kunnen zijn? Nee, denkt Tonny van Duren van de Stichting Afhandeling en Monitoring Fauna-aanrijdingen (SAMF), want dan had het op zijn minst oormerken moeten hebben. Kan het zijn dat het dier vanuit Duitsland naar Brabant is gekomen? Als dat zo is, dan kunnen de grensprovincies vaker van dit soort aanrijdingen verwachten.

(…)

De politie Oost-Brabant bevestigt desgevraagd dat er een edelhert is aangereden door een vrachtwagen. De botsing vond plaats bij hectometerpaaltje 79.7 nabij knooppunt Rijkevoort. Staatsbosbeheer gaat er vanuit dat het gaat om een ‘Duits’ edelhert.

De bestuurder van de vrachtwagen kwam met de schrik vrij maar zijn auto moest worden weggesleept.

Lees het hele artikel op Brabantsdagblad.nl

www.bd.nl