Provinciale vergadering Noord-Brabant met thema predatorenbestrijding

In navolging van de thema-avond zwartwild en FRS, organiseert het Bestuur van Noord-Brabant tijdens de provinciale vergadering op 23 oktober aanstaande voor haar leden een thema-avond predatorenbeheer. Dit gebeurt in samenwerking met Wim Knol en de FBE Noord-Brabant.

Uit de eerder gehouden enquête onder de leden kwam predatorenbeheer naar voren als belangrijk onderwerp. Het doel van deze thema-avond is de leden te informeren effecten van predatie en over de huidige mogelijkheden op het gebied van predatorenbeheer. Over tips en trucs vanuit de praktijk zullen we interactief de dialoog met elkaar aangaan, zodat we van elkaar kunnen leren.

Programma en locatie
U bent 23 oktober welkom vanaf 19.30 uur voor een kopje koffie of thee. De vergadering begint om 20.00 uur. De locatie is De Commanderie, Rielseweg 861, 5032 SB in Tilburg.

• Opening door de voorzitter
  • Actuele zaken en mededelingen
  • Benoeming van Bert de Jager (voorzitter van de provinciale jachthonden stichting) tot bestuurslid van de Jagersverenigingsafdeling Noord-Brabant
  • Introductie predatorenbeheer
  • Weidevogelbescherming en de noodzaak van predatorenbeheer (Wim Knol)
  • FBE – met wat er nu kan en mag. En wat is nodig ter onderbouwing van ontheffingen
  • Discussie, tips & tricks (interactief)
  • Borrel

Ter voorbereiding willen we u vragen om op voorhand uw vragen in relatie tot predatiebeheer te mailen. We zullen proberen deze op avond te behandelen. Hiervoor kan u het e-mailadres noord-brabant@jagersvereniging.nl gebruikt worden.