5 jonge jagers geselecteerd voor kookwedstrijd Puur tijdens Gastvrij Rotterdam

Op 23 september strijden 5 jonge jagers mee in de kookwedstrijd Puur van EuroToques (topkoksvereniging). Iedere jager vormt een team met twee jonge talenten van de Cas Spijker Kookacademie. De taak van de jager is om het aanwezige wild panklaar te maken, en uiteindelijk met de koks het resultaat uit te serveren. Een ideale gelegenheid om hiervoor te oefenen, was een wildworkshop die tevens als voorbereiding diende.

Op woensdag 16 september kwamen een kleine 20 junior jagers samen, verdeeld over twee locaties. In Enter werd onder vakkundige leiding van slagerij Lammertink geoefend met ree en wild zwijn, in Oene was een groep te gast bij Slagerij Ter Weele en Zn. Ook op deze locatie was wild zwijn alvast gevild en konden de jonge jagers onder deskundig toezicht oefenen met uitbenen en portioneren van diverse stukken vlees.

Een gemêleerde groep jonge jagers, sommigen met nagenoeg geen ervaring met het slachten van wild, en anderen die het dagelijks lijken te doen. Met één ding gemeen, een enorme leergierigheid, dat bleek wel uit de continue stroom aan vragen.

Gastvrij Rotterdam

Zelf de kookwedstrijd met wild beleven? Kom woensdag 23 september langs!