SBNL Natuurfonds

SBNL Natuurfonds maakt zich sterk voor natuur, landschap en erfgoed dat door particulieren en agrariërs wordt beheerd. We bieden financiële ondersteuning, zorgen voor promotie en we stimuleren onderzoek. SBNL maakt zich sterk voor ‘wise-use’ beheer waarbij voor de mens een belangrijke rol is weggelegd. Verantwoord oogsten mag. Op onze eigen terreinen laten we zien hoe de natuur zo behouden en versterkt wordt. Daarnaast zijn we voorstander van een aanpak waarbij een gebied ‘zelf’ invulling geeft aan de ontwikkeling van de natuur. Via onze fondsen financieren we projecten en initiatieven van particulieren en agrariërs. SBNL is in 1981 opgericht als alternatief voor de bestaande natuurorganisaties. De initiatiefnemers kwamen vanuit de Jagersvereniging.

Samenwerking

De Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging waardeert de samenwerking met SBNL omdat SBNL het grote belang van duurzaam gebruik in de praktijk onderstreept. Dat sluit naadloos aan op de wijze waarop de Jagersvereniging invulling geeft aan het duurzaam gebruik van het Nederlandse landschap.

Web: www.sbnl.nl